تحصیل حسابداری در هلند | معرفی بهترین دانشگاه ها

تحصیل حسابداری در هلند | معرفی بهترین دانشگاه ها

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و کشورهای شناخته شده و معروف، یکی از مواردی است که بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ایرانی به آن علاقه دارند. هلند، یکی از گزینه‌هایی است که برای بسیاری از افراد شرایط مناسبی را برای تحصیل فراهم کرده است. ادامه تحصیل در هلند، برای افراد مختلف، در رشته‌ها و مقاطع مختلفی امکان‌پذیر خواهد بود. تحصیل حسابداری در هلند، یکی از گزینه‌هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه‌مند هستند. اگر شما نیز به تحصیل و یا اشتغال در زمینه حسابداری علاقه‌مند هستید، بهتر است با موارد مختلفی نظیر دانشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف حسابداری در این کشور آشنایی داشته باشید.

برای این کار، تنها کافی است تا انتهای این مطلب با درنا مایگریشن همراه باشید.

 

[gravityform id=”4″ title=”false” description=”false”]

 

کدام دانشگاه‌ها امکان تحصیل حسابداری در هلند را فراهم کرده‌اند؟

دانشگاه‌های مختلفی در هلند به ارائه رشته حسابداری از بهترین رشته های تحصیلی هلند و گرایشات متنوع آن در مقاطع مختلف پرداخته‌اند. از جمله برخی از این دانشگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  دانشگاه رادبود
  •  دانشگاه لیدن
  •  دانشگاه علمی کاربردی فونتیس
  •  دانشگاه ماستریخت
  •  دانشگاه گرونینگن
  •  دانشگاه تیلبرگ
  •  دانشکده اقتصاد اراسموس
  •  دانشگاه علمی کاربردی ساکسیون
  •  دانشگاه ویرجه
  •  دانشگاه علوم کاربردی لاهه

در ادامه، به بررسی برخی از دوره‌های ارائه شده توسط هر یک از این دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به هلند خواهیم پرداخت.

دانشگاه رادبود

دانشگاه رادبود، یکی از مراکز تحصیلی هلند است که تحت نظارت دولت این کشور به فعالیت می‌پردازد. قدمت تاسیس این دانشگاه به سال 1923 باز می‌گردد و از 7 دانشکده تشکیل شده‌اند.

دانشگاه رادبود برای رشته حسابداری در هلند

برخی از دوره‌های تحصیلی مرتبط با حسابداری در این دانشگاه شامل موارد زیر می‌شوند:

• کارشناسی ارشد در اقتصاد – تخصص در امور مالی و کنترل شرکت

همان‌طور که از نام این دوره مشخص است، این دوره برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارائه شده و به صورت تمام وقت خواهد بود. مدت زمان اتمام دوره کارشناسی ارشد اقتصاد در دانشگاه رادبود، 1 سال بوده و تقریب 16000 یورو شهریه سالانه خواهد داشت.

• کارشناسی ارشد در اقتصاد – تخصص در حسابداری و کنترل

اگر به دنبال تحصیل در دوره‌ای تمام وقت و 1 ساله در دانشگاه رادبود هلند هستید، این دوره می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. علاوه بر کیفیت بالای تدریس و برگزاری دوره، شهریه متناسب و نه چندان سنگین این دوره می‌تواند به عنوان یکی از مزایای تحصیل در این دوره به حساب بیاید.

دانشگاه لیدن

دانشگاه لیدن، دوره‌ای مشترک بین حقوق و امور مالی را برای علاقه‌مندان به تحصیل در این مرکز ارائه داده است. این دوره با نام LLM پیشرفته در حقوق و امور مالی ارائه شده است. مقطع این دوره، کارشناسی ارشد بوده و تحصیل در آن به صورت تمام وقت، 1 سال به طول خواهد انجامید. شهریه تحصیل در این دوره به صورت سالانه چیزی در حدود 18000 تا 19000 هزار یورو خواهد بود.

دانشگاه ماستریخت

این دانشگاه، در شهر ماستریخت و در سال 1976 تاسیس شده است. دانشگاه ماستریخت را می‌توان به عنوان یکی از جوان‌ترین دانشگاه‌های هلند به حساب آورد. دانشگاه مورد نظر تقریباً دارای 16000 دانشجو است که تقریباً 40 درصد از آنها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند.

دانشگاه ماستریخت برای رشته حسابداری

رشته‌ها و دوره‌های مرتبط با حسابداری در این دانشگاه شامل موارد زیر هستند:

• کارشناس ارشد بازرگانی بین‌المللی در رشته حسابداری

این دوره، دوره‌ای تمام وقت است که مدت زمان به اتمام رساند آن 1 سال در نظر گرفته شده است. برای تحصیل در کارشناس ارشد بازرگانی بین‌المللی در رشته حسابداری، تقریباً باید بین 13000 تا 14000 یورو به صورت سالانه شهریه پرداخت کنید.

• کارشناسی ارشد در کسب و کار بین‌المللی تخصص در امور مالی پایدار

آیا به دنبال تحصیل در دوره‌ای کم خرج در زمینه بین‌الملل در دانشگاه ماستریخت هستید؟ در این صورت، تحصیل در این دانشگاه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این دوره، به صورت تمام وقت برگزار شده و برای شرکت در آن باید به صورت سالانه 13000 تا 14000 یورو در سال پرداخت کنید.

دانشگاه گرونینگن برای حسابداری

دانشگاه گرونینگن، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی هلند به حساب می‌آید. این مرکز در سال 1614 تاسیس شده است. دانشگاه گرونینگن، از 10 دانشکده و 27 موسسه تحقیقاتی تشکیل شده است. موارد بیان شده، تنها قسمتی از این دانشگاه به شمار می‌روند.

دانشگاه گرونینگن برای رشته حسابداری

دوره‌های مختلفی در این دانشگاه برای تحصیل علاقه‌مندان و تامین تقاضاهای دانشجویان ارائه می‌شوند. از جمله برخی از دوره‌های مرتبط با حسابداری این دانشگاه می‌توان به مواردی زیر اشاره کرد:

• دکترای فلسفه در اقتصاد، اقتصاد سنجی و دارایی

با مشاهده نام این دوره مکن است به این فکر بیفتید که دوره مورد بحث، ارتباط خاصی با حسابداری ندارد؛ اما باید بدانید که یکی از دوره‌هایی که در مقاطع دکتری با حسابداری در ارتباط است، این دوره است. به اتمام رساندن این دوره دکتری، پس از 3 الی 4 سال تحصیل تمام وقت میسر خواهد شد.

• کارشناسی ارشد حسابداری و کنترل

این دوره، دوره‌ای تمام وقت در مقطع کارشناسی ارشد است که اتمام تحصیل در آن 1 سال زمان خواهد برد. هزینه تحصیل در این دوره، تقریباً 15000 یورو در سال خواهد بود.

تحصیل حسابداری در دانشگاه تیلبرگ

اگر به تحصیل حسابداری در هلند علاقه‌مند هستید، دانشگاه تیلبرگ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این دانشگاه، دانشگاهی دولتی است که بر روی تحقیقات عمومی تمرکز دارد و در جنوب هلند واقع شده است. برای تحصیل حسابداری در هلند و این دانشگاه، می‌توانید از بین دوره‌های مختلفی دست به انتخاب بزنید.

تحصیل حسابداری در دانشگاه تیلبرگ

از جمله برخی از این دوره‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کارشناسی ارشد حسابداری

همان‌طور که از نام این دوره مشخص است، این دوره برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. تحصیل در این دوره، چیزی در حدود 1 سال به طول خواهد انجامید و شهریه سالانه این دوره چیزی در حدود 14000 تا 15000 یورو خواهد بود.

• دوره CFA امور مالی

این دوره، در مقطع کارشناسی ارشد ارائه شده و مدت زمان تحصیل در آن به صورت تمام وقت، چیزی در حدود 1 سال تخمین زده شده است. به ازای هر سال تحصیل در این دوره، دانشجویان موظف به پرداخت شهریه‌ای در حدود 14000 تا 15000 یورو هستند.

• کارشناسی ارشد اقتصاد مالیاتی کسب و کار بین‌المللی

آیا به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آن هم به صورت تمام وقت در هلند هستید؟ آیا به دنبال رشته‌ای در ارتباط با حسابداری هستید که به امور بین‌المللی مرتبط باشد؟ در این صورت، رشته مورد بحث گزینه مناسبی برای شما است. تحصیل به مدت 1 سال آن هم به صورت تمام وقت با پرداخت شهریه سالانه 14000 تا 15000 یورو می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما باشد.

• سرمایه گذاری کمی و علوم آماری

این دوره، دوره‌ای است در مقطع کارشناسی ارشد که تحصیل در آن به صورت تمام وقت، 2 سال به طول خواهد انجامید. هزینه تحصیل در این دوره چیزی بالغ بر 14000 یورو در سال خواهد بود.

• کارشناسی ارشد تحقیق در تجارت گرایش حسابداری

یکی از دوره‌های دیگری که می‌توانید از طریق آن به تحصیل حسابداری در هلند و یا گرایش‌های مرتبط با آن برسید، کارشناسی ارشد تحقیق در تجارت گرایش حسابداری است. شما می‌توانید با تحصیل تمام وقت به مدت 2 سال از این دوره فارغ‌التحصیل شوید. در این دو سال، باید چیزی در حدود 30000 یورو شهریه پرداخت کنید.

سوالات متداول

آیا هلند بازار کار مناسبی برای رشته حسابداری دارد؟

برای اشتغال در رشته حسابداری در هلند، بهتر است تحصیلات خود را در این کشور گذرانده باشید. با گذراندن دوره تحصیلی حسابداری در هلند، شما با سیستم حسابداری این کشور به خوبی آشنا شده و به راحتی می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

آیا تحصیل حسابداری در هلند گزینه مناسبی است؟

بله. با تحصیل حسابداری در هلند، شما قادر خواهید بود تا نه تنها در هلند بلکه در بیشتر نقاط جهان وارد بازار کار جهانی شوید؛ علاوه بر این، هزینه‌های تحصیل در این کشور زیاد نبوده و متناسب با کیفیت تحصیل است.

آیا به هنگام تحصیل حسابداری در هلند می‌توان از برنامه‌های کمک مالی و بورسیه‌های تحصیلی استفاده کرد؟

بله. در کشور هلند، برنامه‌های حمایتی مالی و بورسیه‌های مختلفی در دسترس دانشجویان است که با داشتن شرایط مورد نیاز، می‌توانند از آنها بهره‌مند شده و تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را در این کشور پوشش دهند.

 

[gravityform id=”4″ title=”false” description=”false”]

 

سخن آخر

تحصیل حسابداری در هلند، یکی از گزینه‌های در دسترس برای علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در خارج از کشور است. این کشور، شرایط مناسبی را برای تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خود فراهم کرده است؛ علاوه بر این، وجود دوره‌های مختلف بین‌المللی مرتبط با حسابداری در دانشگاه‌های این کشور، دست متقاضیان و علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور را در انتخاب، بسیار باز گذاشته است.

مطالب مرتبط

آزمون GRE

زمانی که سخن از مهاجرت به میان میاید، عده زیادی فکر می‌کنند مسیری پر پیچ...

آزمون PTE برای مهاجرت

مهاجرت یکی از اقدامات مهم و سرنوشت ساز برای هر فرد می‌باشد. اگر شما هم...

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

مهاجرت به کانادا یکی از اقداماتی است که باید برای انجام آن افراد به نکات...

همه چیز در مورد اقامت طلایی اسپانیا

زندگی در کشورهای اروپایی و بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار آن، رؤیای بسیاری از مردم جهان...

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*