شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا

شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا 👨🏻‍🎓 + مدارک و مراحل گام به گام

کانادا دومین کشور مهاجرپذیر دنیاست و به علت شرایط زندگی و تحصیلی ایده‌آلی که دارد، بسیاری از متقاضیان مهاجرت را به سمت خود جلب کرده است. مهاجرت تحصیلی یکی از راه‌های زندگی در این کشور خوش آب‌وهوا و پیشرفته است. یک دانشجوی بین‌المللی در کشور کانادا علاوه بر استفاده از یک سیستم آموزشی قدرتمند، امکان زندگی با بالاترین استانداردهای جهانی را به دست می‌آورد.

از سال 2000 تاکنون تعداد زیادی دانشجو به کانادا مهاجرت کرده‌اند و تعدادشان سالانه افزایش می‌یابد تا جایی که در سال 2019، نرخ رشد دانشجویان بین‌المللی این کشور 13 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. در سال 2020 این رقم نزدیک به 531 هزار نفر بوده است. در حال حاضر این کشور با داشتن 642000 دانشجوی بین‌المللی، سومین کشور دنیا در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی است. تاکنون ایرانی‌های زیادی برای رسیدن به زندگی بهتر به کشور کانادا سفر کرده‌اند.

از سال 2016 بیش از 166000 ایرانی برای ساختن آینده‌ای بهتر به این کشور مهاجرت کردند و در شهرهایی نظیر کبک و آنتاریو ساکن شدند. از آنجا که درخواست برای اپلای در کانادا بسیار زیاد است، این کار برای دانشجویان چندان ساده نخواهد بود؛ خصوصاً برای مقطع کارشناسی ارشد که نیاز به معادل‌سازی مدرک نیز دارد.

شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا ممکن است برای دانشجویان ایرانی پیچیدگی‌هایی داشته باشد و دانشجویان نیاز دارند تا برای درک درست نحوه مهاجرت تحصیلی به کانادا، از مشاوران متخصص راهنمایی بگیرند. در این مقاله از سایت درنا مایگریشن قصد داریم به بررسی شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا و نحوه‌ی گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های کانادا بپردازیم و به شما بگوییم چطور می‌توانید از طریق تحصیل، شرایط زندگی در این کشور را برای خود فراهم کنید.

چه دلایلی برای تحصیل در کانادا وجود دارد؟

شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا نسبت به برخی کشورهای اروپایی نظیر آلمان بسیار بهتر است. معمولاً ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی پس از 7 روز کاری آماده می‌شود و بعد از 35 روز دانشجو آن را دریافت خواهد کرد که این زمان برای بسیاری از کشورها تا 60 روز نیز به طول می‌انجامد. از دیگر نکات مثبت در شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا، ارزان بودن هزینه‌ی دریافت ویزای تحصیلی این کشور نسبت به کشورهایی نظیر ایالات‌متحده و انگلستان است.

[gravityform id=”4″ title=”false” description=”false”]

عدم نیاز به مدرک زبان معتبر برای ویزای تحصیلی از دیگر امتیازات تحصیل در کشور کانادا محسوب می‌شود و خصوصاً برای دانشجویان ایرانی یک امتیاز ویژه خواهد بود. بدون در نظر گرفتن روابط سیاسی ایران با کانادا، ایرانیان مقیم کانادا قشر موفق و کارآفرینی هستند که اکثریت‌ آن‌ها توانسته‌اند فرصت‌های شغلی خوبی در این کشور به دست آورند.

در حال حاضر تقریباً 202000 نفر ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند که حدود 57 درصدشان ساکن آنتاریو هستند. بریتیش کلمبیا و کبک دیگر شهرهای موردعلاقه‌ی ایرانیان در کانادا محسوب می‌شود و محله‌های ایرانی نشین متعددی در این سه شهر وجود دارد که ایرانیان می‌توانند با هم‌وطنانشان در این کشور در ارتباط باشند.

روش مهاجرت تحصیلی کانادا

چرا برای اپلای کارشناسی ارشد کانادا را انتخاب کنیم؟

شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا ممکن است برای هر کسی راحت نباشد؛ ولی تحصیل در این کشور امتیازاتی دارد که هر شخص را برای رسیدن به آن ترغیب می‌کند. از جمله این برتری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برتری علمی
  • دانشگاه های سطح بالا
  • تمرکز بر توسعه مهارت‌ها
  • کسب درآمد در حین یادگیری
  • هزینه‌های کم
  • کیفیت زندگی

در اداه به بررسی هر یک از موارد مذکور می پردازیم.

 برتری علمی کانادا

سیستم آموزشی کانادا کیفیت بالایی دارد و دولت کانادا دائماً در حال ارتقا و به‌روزرسانی استانداردهای آموزشی این کشور است. از سوی دیگر، طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی در حوزه‌های علمی مختلف برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور وجود دارد.

دانشگاه‌های سطح بالای کانادا

اگر به رتبه‌بندی‌ دانشگاه‌های طراز اول دنیا نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که 10 دانشگاه کانادا در لیست 250 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. از جمله مهم‌ترین و برترین دانشگاه‌های کانادایی، می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد:

دانشگاهرتبه در کانادا رتبه در دنیا
دانشگاه تورنتو125
دانشگاه مک گیل231
دانشگاه بریتیش کلمبیا345
دانشگاه دی مونترال4118
دانشگاه آلبرتو5119

تمرکز بر توسعه‌ی مهارت‌ها در کانادا

در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان نیاز دارند که مهارت‌های حرفه‌ای خود را ارتقا دهند؛ چیزی که در کشور کانادا به‌خوبی برآورده می‌شود. سیستم فوق‌العاده Co-Op در کانادا، فرصت‌های کاری بی‌نظیری برای دانشجویان کارشناسی ارشد فراهم می‌کند تا مهارت‌های خود را توسعه دهند.

کسب درآمد در حین یادگیری در کشور کانادا

دانشجویان در مدت تحصیل خود در کشور کانادا می‌توانند مشغول به کار شده و برای خودشان درآمد داشته باشند.

هزینه‌های کم تحصیل در کانادا

یکی از بهترین شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا، پایین بودن هزینه‌های تحصیل در این کشور است. دانشجویان در کانادا می‌توانند با هزینه‌ای مقرون به‌صرفه، تحصیل خود را دنبال کنند و هم از بورسیه‌های تحصیلی متعدد این کشور بهره‌مند شوند.

[irp posts=”10867″ ]

کیفیت زندگی در کانادا

کانادا یکی از امن‌ترین و سالم‌ترین کشورهای دنیا برای زندگی محسوب می‌شود. زندگی در کشوری با سطح کیفیت عالی در تمامی جنبه‌ها، از بی‌نظیرترین شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا است.

مدارک و شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا

مدارک و شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا

از مهم‌ترین شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا، تأمین الزامات علمی است. برای اپلای کارشناسی ارشد انتظار می‌رود که شما برای مدرک کارشناسی خود حداقل نمره‌ی معادل ¾ GPA را داشته باشید. علاوه بر این، شما باید برای ورود به دانشگاه بتوانید در آزمون‌های GMAT یا GRE نمره‌ی قابل قبولی را کسب کنید. برای زبان تحصیلی نیز شما باید شواهدی نظیر مدرک زبان ارائه دهید تا نشان دهد که توانایی لازم برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور را دارید.

در صورتی که واجد شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا هستید، باید قبل از هر چیز مدارک خود را آماده کنید تا فرآیند پذیرش و گرفتن ویزایتان دچار تأخیر نشود. مدارکی که برای گرفتن پذیرش دانشگاه نیاز دارید عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده که اغلب به‌صورت آنلاین است؛
  •  یک کپی از مدارک و ریزنمرات ترجمه شده؛
  •  برنامه‌ی درسی؛
  •  اثبات مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی؛
  •  توصیه‌نامه؛
  • انگیزه نامه.

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا نیز شما نیاز به مدارک زیر خواهید داشت:

  •  پاسپورت معتبر؛
  •  دو قطعه عکس پاسپورت؛
  •  اثبات تمکن مالی؛
  •  اثبات بیمه ی درمانی؛
  •  عدم سوسابقه ی جنایی؛
  •  مدارک تحصیلی و رزومه کاری؛
  •  نامه پذیرش دانشگاه؛
  •  فرم درخواست ویزا؛
  •  رسید پرداخت هزینه.

تمکن مالی مورد نیاز برای اپلای کارشناسی ارشد کانادا

یکی از شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا این است که شما ثابت کنید که می‌توانید در کشور کانادا از خودتان حمایت مالی کنید. تمکن مالی شما معمولاً موقع گرفتن ویزا بررسی می‌شود. این تمکن مالی را می‌توانید به یکی از راه‌های زیر اثبات کنید:

  •  ارائه‌ی یک حساب بانکی کانادایی به نام خودتان با حداقل مبلغ گفته شده؛
  •  گواهی سرمایه‌گذاری تضمین شده در یکی از مؤسسات مالی کانادایی؛
  •  گواهی وام دانشجویی از یک بانک؛
  •  گردش حساب بانکی 4 ماه گذشته؛
  •  نامه‌ی دریافت پول از یک موسسه خاص؛
  •  گواهی بورسیه‌ی تحصیلی.

مبلغ تمکن مالی برای زندگی در کبک با سایر شهرها تفاوت دارد. در کبک حداقل مبلغ تمکن مالی برای یک نفر معادل 11000 دلار در سال است که به ازای هر عضو خانواده بالای 18 سال 5100 دلار به آن اضافه می‌شود. برای سایر شهرهای کانادایی معادل 10000 دلار در سال بوده که برای هر عضو خانواده‌ی بالای 18 سال این رقم 4000 دلار اضافه می‌شود.

نمره ی زبان مورد نیاز برای اپلای کارشناسی ارشد کانادا

نمره زبان مورد نیاز برای اپلای کارشناسی ارشد کانادا

از دیگر شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا داشتن نمره‌ی زبان مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه‌هاست. در صورتی که بخواهید با ارائه‌ی مدرک زبان آیلتس مهارت زبانی خود را اثبات کنید، برای مقطع کارشناسی ارشد باید نمره‌ی 6 در هر کدام از مهارت‌های آزمون آیلتس و نمره‌ی کلی 6.5 را گرفته باشید. چنانچه تصمیم به ادامه‌ی تحصیل در رشته‌های مهندسی و آموزش را داشته باشید نیز نمره‌ی آیلتس شما در تک تک مهارت‌ها و همچنین نمره‌ی کل شما باید 7 باشد.

گام‌به‌گام اپلای کارشناسی ارشد کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا شما باید تمامی شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا را مهیا کنید و سپس برای گرفتن پذیرش به دانشگاه‌های موردنظرتان درخواست ارسال کنید. مراحل زیر برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا باید طی شود:

  1. انتخاب رشته و دانشگاه
  2. آماده‌سازی مدارک لازم
  3. ارسال مدارک
  4. معادل‌سازی مدرک تحصیلی
  5. اعلام نتیجه

در ادامه به بررسی هر یک از این مراحل می پردازیم.

[gravityform id=”4″ title=”false” description=”false”]

1- انتخاب رشته و دانشگاه

قبل از هر کاری شما باید ببینید که به دنبال چه رشته و دانشگاهی در کانادا هستید. برای انتخاب رشته و دانشگاه شما باید برگ خریدهای زیر را مدنظر داشته باشید:

  •  هزینه‌های دانشگاه؛
  •  رتبه‌بندی دانشگاه؛
  •  بورسیه‌های تحصیلی؛
  •  فرصت‌های کارآموزی و مهارت‌ورزی؛
  •  نرخ اشتغال رشته بعد از فارغ‌التحصیلی؛
  •  محل دانشگاه؛
  •  هزینه‌های زندگی.

2- آماده‌سازی مدارک لازم

گام دوم بررسی شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا و آماده‌سازی مدارک موردنیاز برای این کار است. شما باید قبل از هر چیز به وب‌سایت دانشگاه مراجعه و شرایط و مدارک لازم را بررسی کنید.

3- ارسال مدارک

در گام بعدی شما باید مدارکی که آماده کرده‌اید را به همراه فرم انتخاب رشته و درخواست پذیرش برای دانشگاه بفرستید.

4- معادل‌سازی مدرک تحصیلی

چنانچه مدرک تحصیلی قبلی شما در کشوری غیر از کانادا گرفته شده باشد، مدرک شما باید ارزیابی و معادل‌سازی شود. برای این ارزیابی شما باید یک هزینه‌ی اضافه پرداخت کنید؛ مگر اینکه قبلاً این معادل‌سازی به‌صورت بین‌المللی و معتبر انجام‌گرفته باشد. نتیجه‌ی ارزیابی توسط یک نامه برای دانشگاه مقصد ارسال می‌شود تا صلاحیت علمی شما سنجیده شود.

5- اعلام نتیجه

در صورتی که موفق به اپلای شده باشید، یک نامه‌ی پذیرش از دانشگاه برای شما ارسال خواهد شد و شما باید برای گرفتن ویزای تحصیلی یا بورسیه اقدام کنید.

در حال حاضر حدود 225000 دانشجوی بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا در حال تحصیل هستند. در این کشور 98 دانشگاه برای مطالعه‌ی رشته‌های کارشناسی ارشد وجود دارد که دانشجویان آن‌ها حدود 40 درصد از فرآیندهای تحقیقات و توسعه‌ی کانادا را بر عهده دارند.

شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا در مورد دانشجویان کشورهایی نظیر ایران نسبت به دانشجویان اروپایی و آمریکایی کمی سختگیرانه است و به زمان بیشتری نیاز دارد. در این مقاله به بررسی همه ی مراحل شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا و روند اپلای گرفتن پرداختیم و به شما گفتیم که چطور می‌توانید با تأمین شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا آینده‌ی تحصیلی و شغلی بی‌نظیر برای خود بسازید.

مطالب مرتبط

آزمون GRE

زمانی که سخن از مهاجرت به میان میاید، عده زیادی فکر می‌کنند مسیری پر پیچ...

آزمون PTE برای مهاجرت

مهاجرت یکی از اقدامات مهم و سرنوشت ساز برای هر فرد می‌باشد. اگر شما هم...

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

مهاجرت به کانادا یکی از اقداماتی است که باید برای انجام آن افراد به نکات...

همه چیز در مورد اقامت طلایی اسپانیا

زندگی در کشورهای اروپایی و بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار آن، رؤیای بسیاری از مردم جهان...

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*