پردرآمدترین شغل در استرالیا

پردرآمدترین شغل در استرالیا کدام است؟

بدون شک شما نیز به مانند بسیاری از افراد دیگر به مهاجرت و اشتغال در کشوری خارجی فکر کرده‌اید. برای موفقیت در رسیدن به این هدف، شما ابتدا باید به سراغ کشوری بروید که شرایط اقتصادی مناسب و سطح بیکاری پایینی داشته باشد. استرالیا، همواره به عنوان کشوری مطرح بوده است که شرایط مناسبی را برای شهروندان خود در مواردی مختلفی نظیر اشتغال فراهم کرده است.

با اشتغال در یکی از شناخته شده‌ترین کشورهای جهان، شما نه تنها قادر خواهید بود که با حداقل دستمزد دریافتی زندگی خود را مدیریت کنید، بلکه می‌توانید با شناخت و اشتغال در برترین و پردرآمدترین شغل در استرالیا، شرایط بسیار مناسبی را برای زندگی خود فراهم کنید. در صورتی که شما نیز به اشتغال و زندگی در این کشور علاقه‌مند شدید، بهتر است با مسائلی نظیر وضعیت اقتصادی، مهاجرت کاری به استرالیا، اشتغال و کاریابی، پر درخواست‌ترین مشاغل، متوسط حقوق دریافتی و مسائلی از این قبیل آشنا شوید. برای انجام این کار تنها کافی است تا انتهای این مطلب از سایت درنا مایگریشن همراه باشید.

وضعیت اقتصادی استرالیا

وضعیت اقتصادی استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می‌شود که در چندین سال اخیر، همواره اقتصادی رو به رشد داشته است. بر همین اساس باید بگوییم که سازمان جهانی پول پیش بینی کرده است تا در سال 2022، استرالیا جایگاه 13 ام جهان را از نظر اقتصادی به خود اختصاص دهد. موارد بیان شده نشان دهنده آن هستند که این کشور، دارای اقتصادی قدرتمند و رو به رشد است.

داشتن اقتصادی پویا و قدرتمند را می‌توان تضمینی بر مناسب بودن شرایط کاری و پایین بودن نرخ بیکاری به حساب آورد. با این حساب، نه تنها اکثریت مردم با مشکلی در زمینه اقتصاد مواجه نیستند، بلکه برخی از مهاجرانی که موفق به اخذ اقامت دائم یا موقت این کشور می‌شوند نیز می‌توانند از شرایط کاری با حقوق مناسب برای اداره زندگی و تامین هزینه‌های خود بهره ببرند.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false”]

مهاجرت از طریق کار به استرالیا

همان‌طور که گفته شد، شرایط کاری در استرالیا بسیار مناسب بوده و افرادی که می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلفی به این کشور مهاجرت کنند این موقعیت را دارند تا به اشتغال در کشور مورد بحث بپردازند. لازم به ذکر است که همه افراد این قابلیت را نداشته و برخی نیز تنها مجاز به کار آن هم به صورت نیمه وقت خواهند بود.

اگر شما به دنبال اشتغال به صورت تمام وقت و بدون مواجه شدن با محدودیت خاصی هستید، بهتر است بدانید که بهترین روش مهاجرت برای رسیدن به اهداف بیان شده، مهاجرت کاری است. برای مهاجرت کاری، شما قادر هستید تا از ساب کلاس‌های مختلف ویزای کاری استفاده کنید که هر یک شرایط خاص خود را داشته و می‌توانند منجر به اخذ اقامت موقت و یا حتی دائم این کشور شوند.

شرایط مهاجرت کاری

اگر قصد مهاجرت از طریق اخذ ساب کلاس‌های مختلف ویزای کاری استرالیا را دارید، بهتر است بدانید که ابتدا باید در زمینه‌ای تخصص و سابقه کار داشته باشید که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا مطرح شده باشد؛ در این صورت زمینه اصلی برای استفاده از این روش را خواهید داشت. داشتن سابقه کاری مورد تایید و معتبر، تسلط کافی به زبان انگلیسی و داشتن حداکثر 44 سال را می‌توان جزء سایر شرایط مهاجرت کاری به حساب آورد.

اشتغال و کاریابی در استرالیا

اشتغال و کاریابی در استرالیا

اگر به دنبال اشتغال در استرالیا هستید، ابتدا بهتر است بدانید که باید برای مشغول شدن در موقعیت شغلی مناسبی در کشور مورد نظر، مورد تایید قرار بگیرید. به همین سبب باید موقعیتی را که شرایط مناسبی برای شما دارد انتخاب کنید. بهترین گزینه‌ها برای کاریابی در کشور مورد بحث، استفاده از آگهی‌های روزنامه‌ها و مجلات، مراجعه حضوری به دفاتر کاریابی و یا استفاده از سایت‌های کاریابی آنلاین است.

میانگین درآمد در استرالیا

برای بررسی ارزش مهاجرت کاری به کشوری خارجی، پس از وضعیت اقتصادی و شرایط زندگی در آن کشور نوبت به میانگین درآمد می‌رسد. برای بررسی دقیق این مبلغ، بهتر است از آمار رسمی اداره آمار استرالیا استفاده کنیم. این اداره میانگین درآمد هفتگی شاغلین تمام وقت در این کشور را در سال 2021، 1700 دلار اعلام کرده است. اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تر به بررسی میانگین درآمد در این کشور بپردازیم، باید بگوییم که این مبلغ برای مردان 1800 و برای زنان 1400 دلار است.

بر اساس اطلاعات بیان شده در بالا می‌توان گفت، میانگین درآمد به گونه‌ای است که افراد شاغل می‌توانند از طریق آن نیز زندگی متوسطی را بدون مشکل خاصی اداره کنند.
میزان حقوق دریافتی در استرالیا به چه عواملی بستگی دارد؟

پس از بررسی میانگین دریافتی، نوبت به بررسی عوامل موثر در این مبلغ می‌رسد. همان‌طور که گفته شد، داشتن و ارائه سوابق کاری و رزومه مناسب، یکی از مدارکی است که به هنگام اقدام برای اخذ پذیرش متقاضیان ملزم به ارائه آن هستند. داشتن سابقه کاری می‌تواند در افزایش میزان دستمزد تاثیر مستقیم داشته باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در این زمینه را می‌توان سطح تحصیلات دانست. افرادی که دارای تحصیلات آکادمیک هستند در سمتی یکسان و شرایطی ثابت، نسبت به بقیه افراد دستمزد بیشتری دریافت خواهند کرد. بدون شک، شما مستحضر هستید که محل زندگی و اشتغال از جمله مواردی به شمار می‌روند که در کنار جنسیت و سایر موارد بیان شده، در میزان دستمزد تاثیر گذار هستند. در نمودار زیر شما قادر خواهید بود تا میزان درآمد افراد در ایالت‌های مختلف این کشور را بر اساس جنسیت مشاهده کنید.

جدول پردرآمدها

پردرآمدترین شغل در استرالیا

آشنایی با پردرآمدترین شغل در استرالیا، یکی از جذاب‌ترین مواردی است که افراد علاقه‌مند به مهاجرت کاری به دنبال آن هستند. اگر بخواهیم به بررسی این مورد بپردازیم، بهتر است به جدول زیر توجه کنید. این جدول، متوسط دریافتی افرادی را نشان می‌دهد که در مشاغل صنعتی مشغول به کار هستند.

اشتغال در استرالیا

پردرآمدترین شغل در استرالیا را می‌توان از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داد. اگر بخواهیم به صورت کلی در این زمینه اظهار نظر کنیم، مشاغل مدیریتی را می‌توان به عنوان پردرآمدترین موقعیت‌های شغلی در استرالیا به حساب بیاوریم. در ادامه، لیستی را مشاهده خواهید کرد که بر اساس میزان درآمد میانگین سالانه هر شغل مرتبط سازی شده است.

  •  جراح
  •  متخصص بیهوشی
  •  متخصص داخلی
  •  فروشنده مالی
  •  روانپزشک
  •  سایر پزشکان
  •  قضات یا سایر متخصصان حقوقی
  •  مهندس معدن
  •  مدیر معماری سازمانی
  •  مدیرعامل
  •  مدیر مهندسی
  •  تحلیلگر مالی
  •  مدیر امنیت اطلاعات
  •  معمار یا مدیر پروژه‌های نرم افزاری

در ادامه و برای آشنایی بیشتر شما با این موقعیت‌های شغلی به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

جراح

پردرآمدترین شغل در استرالیا را می‌توان مربوط به جراحان دانست. از آنجایی که جراحی دارای گرایشات مختلف شغلی است، نمی‌توان به بررسی دستمزد تمامی این گرایشات پرداخت اما می‌توان گفت، این مبلغ به صورت متوسط چیزی در حدود 390000 دلار در سال است. برخی از فعالان در این زمینه مبالغ کمتر و یا بسیار بیشتر از رقم بیان شده دریافت می‌کنند اما به صورت میانگین، جراحی به عنوان پردرآمدترین شغل در استرالیا شناخته می‌شود.

متخصص بیهوشی

متخصصین بیهوشی تقریباً در هر سال به صورت میانگین 380000 دلار دستمزد دریافت می‌کنند. این میزان درآمد بالا را می‌توان با روند سختی که افراد برای رسیدن به این تخصص طی می‌کنند متناسب دانست.

متخصص داخلی

رتبه سوم در رده بندی پردرآمدترین شغل در استرالیا، به متخصصین داخلی می‌رسد. دست یافتن به تخصص در هر یک از زمینه‌های پزشکی، نیازمند تلاش و کوشش بسیار و صرف زمان زیادی است. بنا بر همین مسئله نیز می‌توان گفت، افرادی که در انجام این کار موفق می‌شوند، لایق دریافت حقوقی به نسبت بالاتر هستند. بر اساس آخرین آمار در دسترس، متخصصین داخلی به صورت سالیانه چیزی در حدود 300000 دلار دریافت خواهند کرد.

مشاوران مالی و سرمایه گذاری

افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، معمولاً از فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی نظیر بازرگانی، حسابداری، اقتصاد و یا رشته‌های این چنینی هستند و باید برای انجام فعالیت‌های مرتبط با این زمینه از ASIC مجوز کار دریافت کنند. با دریافت این مجوز و شروع فعالیت در این زمینه، افراد قادر خواهند بود تا به صورت میانگین 275000 دلار در هر سال درآمد زایی کنند.

روانپزشک

یکی دیگر از تخصص‌های مرتبط با پزشکی که به عنوان 5 امین شغل پردرآمد در استرالیا شناخته می‌شود، روانپزشکی است. افرادی که در این زمینه تحصیلات عالی را سپری کرده‌اند می‌توانند با مهاجرت به استرالیا و کسب مجوز کار، به صورت سالیانه چیزی در حدود 230000 دلار درآمد داشته باشند.

قضات یا سایر متخصصان حقوقی

این زمینه شغلی، شامل گستره وسیعی از افرادی خواهد شد که در زمینه‌های حقوقی مشغول به فعالیت هستند و می‌توانند با فعالیت سالانه خود چیزی در حدود 180000 تا 190000 دلار دستمزد اخذ کنند. شما در صورتی می‌توانید در زمینه مورد بحث آن هم در استرالیا مشغول به فعالیت شوید که دارای مدرک حقوق بین‌الملل بوده و یا رشته حقوقی خود را در دانشگاه‌های استرالیا سپری کرده باشید.

مهندس معدن

اگر به اقتصاد این کشور آشنایی داشته باشید، بدون شک از این مطلب مطلع هستید که یکی از منابع درآمد استرالیا بهره برداری از معادن است. همان‌طور که در جدول میزان درآمد متوسط مشاغل صنعتی مشاهده کرده‌اید، پردرآمدترین حرفه در استرالیا آن هم در صنعت، مربوط به معادن است.

مدیر عامل و مدیر اجرایی

افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت می‌شوند، مسئولیت پیشرفت مجموعه‌ای که در آن مشغول هستند را بر عهده خواهند گرفت. شاید فکر کنید که حقوق میانگین سالیانه 168000 دلار برای این افراد پایین است. برای محاسبه این حقوق، دستمزد تمامی افرادی که در زمینه‌های مدیریتی از مدیریت فروشگاه‌ها گرفته تا مدیریت شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ مورد بررسی قرار گرفته که همین امر را نیز می‌توان دلیل اصلی پایین بودن آن به حساب آورد.

مدیر امنیت اطلاعات

افرادی که در این موقعیت شغلی مشغول به کار می‌شوند ملزم هستند تا از اطلاعات مجموعه در برابر افرادی که قصد دسترسی غیر مجاز به آنها را دارند محافظت کرده و تهدیدات امنیتی در این زمینه را برطرف کنند. این متخصصین برای انجام کار مورد بحث در هر سال، تقریباً دستمزدی در حدود 150000 دلار اخذ خواهند کرد.

پردرآمدترین شغل در استرالیا، جزء مواردی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا از آن آگاهی پیدا کنند و با شروع فعالیت در این زمینه و مهاجرت به استرالیا، زندگی مرفهی را برای خود فراهم کنند. در کنار این مسئله ما به معرفی مشاغلی پرداختیم که بیشترین درآمد را در این کشور دارند. اگر شما به آشنایی با مسائلی نظیر مهاجرت کاری به استرالیا، هزینه مهاجرت به استرالیا، هزینه زندگی در استرالیا علاقه‌مند هستید و قصد آشنایی با آنها را دارید، بهتر است به مطالب مرتبط قرار داده شده در سایت سازمان مهاجرتی درنامایگریشن با این موضوعات مراجعه کنید و یا برای دریافت مشاوره، با مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false”]

مطالب مرتبط

آزمون GRE

زمانی که سخن از مهاجرت به میان میاید، عده زیادی فکر می‌کنند مسیری پر پیچ...

آزمون PTE برای مهاجرت

مهاجرت یکی از اقدامات مهم و سرنوشت ساز برای هر فرد می‌باشد. اگر شما هم...

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

مهاجرت به کانادا یکی از اقداماتی است که باید برای انجام آن افراد به نکات...

همه چیز در مورد اقامت طلایی اسپانیا

زندگی در کشورهای اروپایی و بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار آن، رؤیای بسیاری از مردم جهان...

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*