دانشگاه آزاد بوزن بولزانو

دانشگاه آزاد بوزن بولزانو Free University of Bozen-Bolzano

همان‌طور که از نام این موسسه قابل مشاهده است، دانشگاه آزاد بوزن بولزانو که در شهری با همین نام راه اندازی شده مرکزی خصوصی به حساب می‌رود. هدف اصلی از راه اندازی Free University of Bozen-Bolzano ایجاد فضایی مناسب برای تحقیق و پژوهش و انجام اموری مشترک و همکاری‌های مختلف با صنعت بوده است. اگر به دنبال دوره‌هایی هستید که به زبان‌های ایتالیایی، انگلیسی یا آلمانی ارائه می‌شوند، می‌توانید گزینه‌های مناسبی را در دانشگاه آزاد بوزن بولزانو بیابید. شاید پس از مطالعه جمله قبل برای شما سوال شده باشد که چرا مرکزی ایتالیایی باید برنامه‌هایی را به زبان آلمانی ارائه دهد؟

برای پاسخ به این پرسش باید کمی به توضیح محل قرار گیری پردیس اصلی آن بپردازیم. از نظر جغرافیایی می‌توان گفت که این موسسه در محلی قرار دارد که دنیای فرهنگی ایتالیا با دنیای اقتصادی آلمان به هم می‌رسند. اگر تا به اینجا آشنایی بیشتر با دانشگاه آزاد بوزن بولزانو برایتان جذاب به نظر می‌رسد، تنها کافی است در ادامه با سازمان مهاجرتی درنامایگریشن همراه باشید؛ زیرا توضیحات مختلفی را پیرامون آن و بخش‌های مختلفش در قسمت‌های بعدی ارائه کرده‌ایم.

 

[gravityform id=”4″ title=”false” description=”false”]

 

تاریخچه دانشگاه آزاد بوزن بولزانو Free University of Bozen-Bolzano

برای آن که مقدمات ارائه دوره‌های آموزشی تمرین محور به چندین زبان فراهم شود تا از این طریق زمینه‌ای برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار به وجود  بیاید، دانشگاه آزاد بوزن بولزانو در سال 1997 راه اندازی شد. شاید برای شما جالب باشد که بخش عمده‌ای از دانشجویان و اساتید فعال در 5 دانشکده این مرکز ملیتی غیر بومی دارند. به دلیل پیشرفت‌ها و گسترش‌هایی که در ساختار آن ایجاد شدند امروزه بیش از 4100 دانشجو در بیش از 30 دوره در حال آموزش دیدن هستند.

پیشنهاد میکنیم مقاله تخصصی و کامل معرفی برترین دانشگاه های ایتالیا را مطالعه کنید.

مجموعه مورد بحث در طی فعالیت خود از ابتدا تا کنون بر آن بوده تا با انجام پژوهش‌های متنوع در زمینه‌های مختلف به پیشرفت صنعت و بهبود وضعیت جامعه کمک شایانی کرده باشد. اگر نگاهی به جایگاه جهانی Free University of Bozen-Bolzano بیندازید، بدون شک مشاهده خواهید کرد که آن همواره در رنکینگ‌های موجود رتبه مناسبی را به دست آورده است.

 

تاریخچه دانشگاه آزاد بوزن بولزانو Free University of Bozen-Bolzano

 

پردیس دانشگاه آزاد بوزن بولزانو

پردیس دانشگاه آزاد بوزن بولزانو محلی است که دانشجویان باید برای سپری کردن کلاس‌های خود در آن حضور بیابند. در ارتباط با این مسئله باید بگوییم که شهرهای بولزانو، بریکسن و برونک میزبان campuseهای آن هستند. فضاهای آموزشی متنوعی در هر یک از مواردی که به آنها اشاره داشتیم وجود دارند که اگر بخواهیم به تشریح آنها بپردازیم باید بگوییم که پردیس اصلی در Bozen-Bolzano قرار دارد.

این محل میزبان دانشکده‌های اقتصاد و مدیریت، علوم کامپیوتر، طراحی و هنر و علم و فناوری است. با توجه به توضیحات ارائه شده اگر در رشته‌های مرتبط با زمینه‌هایی که به آنها اشاره داشتیم قصد ادامه تحصیل داشته باشید، باید در campuse بیان شده حضور پیدا کنید. Brixen-Bressanone میزبان دانشکده آموزش بوده و امکانات مورد نیاز علاقه‌مندان این زمینه را در دل خود جای داده است.

اگر قصد دارید تا در حیطه‌هایی مانند گردشگری، مدیریت ورزش و رویدادها و اقتصاد و مدیریت فعالیت کنید، باید به سراغ Bruneck-Brunico بروید. در صورتی که به دنبال آشنایی با دانشکده‌هایی که در این قسمت بیان کردیم هستید، بخش بعدی را از دست ندهید.

دانشکدههای دانشگاه آزاد بوزن بولزانو Bozen Bolzano University

دانشکده‌های دانشگاه آزاد بوزن بولزانو از این جهت حائز اهمیت هستند که از طریق آشنایی با آنها متقاضیان می‌توانند آگاهی بسیار مناسبی را نسبت به امکانات ارائه شده در آنها و اهدافشان به دست آورند. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی بیان کردیم، 5 دانشکده در پردیس‌های مختلف مشغول به پذیرش و آموزش دادن افرادی مستعد از سراسر جهان هستند.

در کنار آنها، 6 مرکز شایستگی نیز در دانشگاه آزاد بوزن بولزانو مشغول به فعالیت و خدمات دهی هستند که از جمله آنها می‌توان به مراکز شایستگی برای پایداری اقتصادی، اکولوژیکی و اجتماعی، سلامت گیاهان، تاریخ منطقه‌ای، شمول مدرسه، مددکاری اجتماعی، آموزش اجتماعی و سیاست اجتماعی و گردشگری و تحرک اشاره کرد. در ادامه هر یک از Bozen Bolzano University Faculties را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

پردیس دانشگاه آزاد بوزن بولزانو

 

دانشکده علوم کامپیوتر Free University of Bozen-Bolzano

همان‌طور که مستحضر هستید، کامپیوتر به عنوان رشته‌ای شناخته می‌شود که در سراسر جهان به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل معروف است. اگر شما عزیزان نیز قصد دارید تا در بازار کار آن عملکردی موفقیت آمیز داشته باشید و بتوانید زندگی مرفهی را برای خود و اعضای خانواده‌تان فراهم کنید، باید در کلاس‌های آموزشی‌ای سپری کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند و علاوه بر این موقعیت شرکت در پژوهش‌های متنوعی برایتان فراهم شود.

مراکز تحقیقاتی مهندسی نرم افزار و سیستم (SwSE)، دانش و داده (KRDB) و مهندسی سیستم های اطلاعات و پایگاه داده (IDSE) در کنار کارخانه داده هوشمند فرصتی بسیار ایده آل را در Faculty of Computer Science به وجود آورده تا اشخاصی مستعد بتوانند در آن به حل چالش‌های مختلف جهانی کمک شایانی برسانند.

دانشکده علم و صنعت دانشگاه آزاد بوزن بولزانو

آیا به سپری کردن دوره‌های مرتبط با کشاورزی، محیط زیست و صنایع و رشته‌های پایه در دانشگاه آزاد بوزن بولزانو علاقه‌مند هستید؟ در این صورت جای هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد؛ زیر زیر ساخت‌های مورد نیاز برای این اقدام در دانشکده علم و صنعت فراهم شده‌اند.

برای آن که Faculty of Science and Technology بتواند بستری ایده آل را برای دانشجویان خود در راستای حل مشکلات و چالش‌های پیچیده مانند مدیریت مناطق کوهستانی، بهره‌وری انرژی، تولید و کیفیت مواد غذایی، نوآوری در فرآیند و تولید محصول فراهم کند، دست به فعالیت بین رشته‌ای زده است.

با توجه به تحقیقات صورت پذیرفته، مقالات چاپ شده و رنکینگ بسیار مناسبی که Bozen Bolzano University در این حیطه به دست آورده، قطعا دانشچویان بسیاری برای پذیرش گرفتن از آن دست به کار می‌شوند که همین امر رقابت بر سر صندلی این دانشگاه را سخت‌تر از پیش کرده است؛ اما در صورتی که سابقه علمی مناسبی داشته باشید، جای هیچ نگرانی‌ای نخواهد بود. فهرستی که در انتهای این قسمت مشاهده می‌کنید، معرف زمینه‌های کلی فعالیتی دانشکده علم و صنعت این موسسه آموزشی هستند.

  • علوم کشاورزی
  • منابع انرژی و بهره‌وری انرژی
  • علوم غذایی
  • علوم بنیادی برای کاربردهای نوآورانه
  • مدیریت و فناوری برای محیط‌های کوهستانی
  • مهندسی صنایع و اتوماسیون
  • فن آوری‌ها و مهندسی سیستم‌های هوشمند

 

دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه Bolzano

 

دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه Bolzano

دانشکده اقتصاد و مدیریت تمرکز زیادی بر تحقیق دارد به گونه‌ای که در مجلات برجسته این رشته همواره مقالاتی را از اعضای این بخش مشاهده خواهید کرد. اگر به فعالیت در رشته‌هایی مانند مدیریت، اقتصاد، اقتصاد سنجی، ریاضیات و آمار، گردشگری، حقوق، سیاست و فلسفه و حسابداری و مالی علاقه‌مند هستید،The Faculty of Economics and Management گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

برگزاری سمینارهای مختلف و همکاری اساتید و اعضای مرکز با محققان موسسات پژوهشی برتر اروپا و جهان باعث شده تا فرصتی تکرار نشدنی در آن برای تبادلات علمی به وجود بیاید. اگر به دنبال انجام فعالیت‌های تحقیقاتی هستید، باید از این موضوع مستحضر باشید که حوزه‌های کلی‌ای که در این مجموعه مورد توجه قرار می‌گیرند شامل کارآفرینی، نوآوری و مدیریت، گردشگری، بازاریابی و توسعه منطقه‌ای، بازارهای مالی و مقررات، حقوق، اقتصاد و نهادها و روش‌های کمی و مدلسازی اقتصادی هستند.

دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد بوزن بولزانو

دانشکده تعلیم و تربیت محیطی منحصر به فرد بوده که در آن تیمی آکادمیک به صورت بین رشته‌ای در حال فعالیت است. اگر بخواهیم توضیحات بیشتری را در ارتباط با آن ارائه دهیم باید بگوییم که هفت حوزه اصلی توسط این تیم تحت پوشش قرار می‌گیرند که این خود فرصتی بسیار مناسب برای افرادی به حساب می‌رود که به دنبال رشد و پیشرفت هر چه بیشتر هستند.

در ادامه و برای کمک به علاقه‌مندان سپری کردن دوره‌های علمی در بخش مورد بحث، زمینه‌های پژوهشی اصلی موجود در Faculty of Education را به صورت فهرست‌وار بیان خواهیم کرد.

  • آموزش دائمی – فرآیندها و پروژه‌های آموزش و توسعه با تمرکز بر تیرول جنوبی
  • آموزش IN-IN: آموزش نوآورانه و فراگیر
  • روان‌شناسی و ارتقای بهزیستی در زمینه‌های آموزشی
  • زبان‌ها و چندزبانی در تیرول جنوبی
  • تجارب زیبایی شناختی و ارتباطات
  • زمینه‌های آموزشی، رشته‌ها و آموزش آنها در مهدکودک و دبستان
  • جهان‌های فرهنگی اجتماعی: نهادها، رفاه، مشاغل اجتماعی، محیط زیست و جمعیت

دانشکده طراحی و هنر دانشگاه آزاد بوزن بولزانو

دانشکده هنر و طراحی یکی از بخش‌هایی است که در آن می‌توانید در تحقیقاتی گسترده پیرامون رشته هنر شرکت کنید. یکی از روش‌هایی که در این محیط برای پرورش خلاقیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، بها دادن به کنچکاوی دانشجویان و هدایتش در مسیری درست به حساب می‌رود. با توجه به توضیحاتی که تا به اینجا ارائه کردیم، بدون شک به این مسئله پی برده‌اید که فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در این محیط بر پایه تحقیقات اکتشافی، ارزیابی و مشارکتی صورت می‌پذیرند.

زمینه‌ها و موضوعاتی که اعمال بیان شده در مورد آنها انجام می‌شوند شامل مسائل و فرآیندهای مرتبط با پیوندهای بین طراحی و حوزه‌های کلان جامعه، فرهنگ، فناوری و محیط زیست هستند. هدف از اقدامات بیان شده توسعه مستمر و انتشار دانش، شیوه و دوره‌های جدید و یا ترکیبی از این موارد است.

اگر بخواهیم برخی از موضوعات فعالیت‌های بیان شده را معرفی نماییم باید به طراحی ارتباطی، طراحی محصول، آموزش طراحی، تحقیقات طراحی و تاریخ گرفته تا طراحی‌های اجتماعی، مشارکتی، خصمانه و باز اشاره کرد.

 

رشته‌های دانشگاه آزاد بوزن بولزانو Bozen Bolzano University

 

رشتههای دانشگاه آزاد بوزن بولزانو Bozen Bolzano University

بدون شک پس از بررسی و معرفی دانشکده‌های دانشگاه آزاد بوزن بولزانو تا حدود بسیاری با رشته‌های قابل تحصیل در این مرکز آشنا شده‌اید. اگر به دنبال آن هستید تا به صورت دقیق از دوره‌هایی که به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌توانید در آنها شرکت کنید مطلع شوید، بهتر است بگوییم که برنامه‌های در دسترس بسته به مقطع متفاوت هستند و در گروه‌های متنوعی تقسیم بندی می‌شوند.

کارشناسی سه زبانه، کارشناسی ارشد سه زبانه و کارشناسی ارشد آموزش داده شده به زبان انگلیسی را می‌توان به عنوان دسته‌های اصلی‌ای به حساب آورد که گزینه‌های موجود در آنها قرار می‌گیرند. در ادامه تمامی موارد بیان شده را به همراه زیر مجموعه‌هایشان مشاهده خواهید کرد.

برنامههای کارشناسی سه زبانه بوزن بولزانو

  • علوم کامپیوتر ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • انفورماتیک و مدیریت کسب و کار دیجیتال ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • طراحی و هنر – گرایش هنر ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • طراحی و هنر – گرایش طراحی ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • اقتصاد و مدیریت ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • اقتصاد و علوم اجتماعی ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • گردشگری، ورزش و مدیریت رویداد (پردیس برونک-برونیکو)
  • علوم و فرهنگ ارتباطات ( پردیس بریکسن-برسانونه)
  • تربیت اجتماعی ( پردیس بریکسن-برسانونه)
  • کار اجتماعی ( پردیس بریکسن-برسانونه)
  • علوم زیست محیطی کشاورزی، غذا و کوهستان (پردیس بوزن-بولزانو)
  • الکترونیک و مهندسی سیستم های سایبری-فیزیکی ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • انگاسترومی در مناطق کوهستانی ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • مهندسی صنایع و مکانیک ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • فناوری چوب ( پردیس بوزن-بولزانو)

برنامههای کارشناسی ارشد سه زبانه بوزن بولزانو

  • حسابداری و امور مالی ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • سیاست‌های عمومی و مدیریت ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • مدیریت گردشگری ( پردیس برونک-برونیکو)
  • آموزش ابتدایی (پردیس بریکسن-برسانونه)
  • زبانشناسی کاربردی( پردیس بریکسن-برسانونه)
  • نوآوری و تحقیق برای مددکاری اجتماعی و آموزش اجتماعی ( پردیس بریکسن-برسانونه)
  • موسیقی شناسی ( پردیس بریکسن-برسانونه)

برنامههای کارشناسی ارشد آموزش داده شده به زبان انگلیسی

  • علم داده‌های محاسباتی ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • مهندسی نرم افزار برای سیستم‌های اطلاعاتی ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • طراحی اکو-اجتماعی ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • کارآفرینی و نوآوری ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • مهندسی مکانیک صنایع ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • مدیریت زیست محیطی مناطق کوهستانی ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • مهندسی انرژی ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • علوم غذایی برای نوآوری و اصالت ( پردیس بوزن-بولزانو)
  • علوم باغبانی (IMaHS) ( پردیس بوزن-بولزانو)

 

[gravityform id=”4″ title=”false” description=”false”]

 

خوابگاه‌های دانشگاه آزاد بوزن بولزانو

همان‌طور که در اوایل این مقاله بیان کردیم، دانشگاه آزاد بوزن بولزانو با داشتن 3 پردیس، امکانات بسیار متنوعی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد که یکی از مهم‌ترین آنها اقامتگاه‌هایی مجهز هستند. آیا به این فکر افتاده‌اید که خوابگاه‌های موجود برای پردیس‌های غیر اصلی و ظرفیت‌شان نسبت به بوزن بولزانو کمتر است؟ در این صورت باید بگوییم که چنین وضعیتی وجود نداشته و بر اساس ضوایط از پیش تعیین شده متقاضیان اولویت بندی می‌شوند.

تمامی تمهیدات مورد نیاز برای راحتی و سهولت هر چه بیشتر دانشجویان در تمامی بخش‌های آموزشی دانشگاه آزاد بوزن بولزانو در نظر گرفته شده‌اند و جای هیچ گونه نگرانی‌ای نیست. در ادامه فهرستی را تهیه کرده‌ایم که اسامی اقامتگاه‌های موجودBozen Bolzano Free University در دل آن گنجانده شده‌اند.

  • Casa della Gioventù Brixen-Bressanone
  • Michael Brixen-Bressanone
  • Kolpinghaus Brixen-Bressanone
  • Seminary Brixen-Bressanone
  • Univercity
  • Elisabethinum
  • Haus St. Benedikt-Casa San Benedetto
  • Peter Rigler
  • Deutschhaus Marianum
  • Kolpinghaus Bozen-Bolzano

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه آزاد بوزن بولزانو

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه آزاد بوزن بولزانو به فاکتورهای مختلفی بستگی داشته و نمی‌توان ارقام دقیقی را در ارتباط با آنها بیان کرد. اگر بخواهیم کمی بیشتر در این باره توضیح دهیم، باید بگوییم که دانشجویان بسته به نوع دوره، رشته و مقطع تحصیلی‌شان ملزم خواهند بود مبالغ متفاوتی را بپردازند.

دلیل وجود چنین وضعیتی را می‌توان تنوع بالای گزینه‌های موجود، متفاوت بودن زبان‌های آنها و همکاری موسسه مورد بحث با بیش از 100 دانشگاه در کشورهایی مانند اسپانیا، آمریکا و تایوان دانست. با توجه به توضیحاتی که ارائه دادیم، بهتر است برای به دست آوردن اطلاعاتی مناسب به صفحه دوره مد نظرتان مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

آزمون GRE

زمانی که سخن از مهاجرت به میان میاید، عده زیادی فکر می‌کنند مسیری پر پیچ...

آزمون PTE برای مهاجرت

مهاجرت یکی از اقدامات مهم و سرنوشت ساز برای هر فرد می‌باشد. اگر شما هم...

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

مهاجرت به کانادا یکی از اقداماتی است که باید برای انجام آن افراد به نکات...

همه چیز در مورد اقامت طلایی اسپانیا

زندگی در کشورهای اروپایی و بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار آن، رؤیای بسیاری از مردم جهان...

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*