مهاجرت به انگلیس از ترکیه

صفر تا صد مهاجرت به انگلیس از ترکیه

مهاجرت به انگلیس از ترکیه برای شهروندان ایرانی در چند سال اخیر به یکی از راه‌های مطمئن جهت مهاجرت به این کشور اروپایی تبدیل شده است. به دلیل فرهنگ مهاجرتی نوظهور بین دو کشور ترکیه و انگلیس، میزان مهاجرت بین شهروندان ایرانی نیز بیشتر از گذشته شده است.

از سویی دیگر، طولانی بودن پروسه وقت‌دهی به شهروندان ایرانی در سفارت انگلیس، باعث شده است تا شهروندان ایرانی، کشوری ثالث مانند ترکیه را برای انجام مراحل درخواست ویزای و مهاجرت به انگلستان انتخاب کنند.

ما در این مقاله از سایت درنا مایگریشن قصد داریم تا به نکات مهم در ارتباط با مهاجرت به انگلیس از ترکیه برای شهروندان ایرانی بپردازیم؛ بنابراین از شما دعوت می‌شود تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع ویزای انگلیس

پیش از آنکه به زمان و مراحل درخواست ویزای انگلیس از طریق کشور ترکیه بپردازیم، بهتر است با انواع ویزایی که در کشور انگلیس برای شهروندان خارجی و به خصوص برای شهروندان ایرانی صادر می‌شوند، اشاره‌ای داشته باشیم. درواقع درک اینکه کدام نوع ویزای مهاجرتی، مناسب شرایط شما برای مهاجرت به انگلیس است، موضوع مهمی است که بسیاری از شهروندان ایرانی برای مهاجرت به انگلیس با آن آشنا نیستند و دچار چالش‌های گوناگون در مسیر انتخاب خود می‌شوند.

انواع ویزای انگلیس عبارتند از:

  •  ویزای کار
  •  ویزای تحصیلی انگلیس
  •  ویزای گردشگری
  •  ویزای شهروندی انگلیس
  • اخذ ویزا از طریق ازدواج

[gravityform id=”4″ title=”false” description=”false”]

ویزای کار انگلستان

اگر قصد دارید در مدت زندگی خود در بریتانیا کار کنید، باید ویزایی داشته باشید که به شما اجازه فعالیت کاری در انگلیس را بدهد.
انواع ویزای کار انگلستان عبارتند از:

  •  ویزای کار ماهر
  •  ویزای کار موقت
  •  ویزای ورزشکار
  •  ویزای مبلغ دینی
  •  ویزای انتقال درون‌شرکتی

در بین موارد بالا، رایج‌ترین ویزای کار انگلستان برای اتباع خارج از کشور، ویزای Skilled Worker (ویزای کار ماهر) است. این ویزا که قبلاً به عنوان ویزایTier 2 شناخته می‌شد، به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر ۵ سال در انگلستان کار کنید و پس از ۵ سال نیز قابل تمدید است. برای واجد شرایط بودن در سیستم مبتنی بر امتیازدهی انگلستان، باید حداقل ۷۰ امتیاز کسب کنید. همچنین شما می‌توانید ویزای کار ماهر را با داشتن یک پیشنهاد شغلی و گواهی حمایت از یک شرکت حامی ثبت‌شده در بریتانیا، نشان دادن دانش زبان انگلیسی و رعایت حقوق و دستمزدهای مربوطه برای شغل خود، دریافت کنید.

ویزا برای تحصیل در انگلستان

بریتانیا خانه بسیاری از مؤسسات آموزشی در سطح جهانی است که آن را به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کنند. قبل از ورود به بریتانیا، اتباع خارج از کشور باید ویزایی داشته باشند که به آن‌ها اجازه تحصیل در بریتانیا را بدهد.

ویزای تحصیلی انگلستان که قبلاً به عنوان ویزایTier 4 شناخته می‌شد، به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در طول مدت تحصیل خود در انگلستان بمانند. برای واجد شرایط بودن این ویزا، لازم است پیشنهادی برای تحصیل در یک دوره از یک مرکز آموزشی معتبر در بریتانیا داشته باشید. شما همچنین باید مهارت کامل خود در زبان انگلیسی را به اثبات برسانید. از سویی دیگر، باید ثابت کنید که قادر به حمایت مالی خود بدون استفاده از بودجه عمومی دولت انگلیس هستید.

انواع دیگری از ویزای تحصیلی نیز وجود دارند؛ مانند ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت برای کسانی که قصد تحصیل در انگلستان را به مدت ۶ ماه یا کمتر دارند. همچنین برای دانش‌آموزان، ویزای دانش‌آموزی نیز وجود دارد. این نوع ویزا برای کودکان بین ۴ تا ۱۷ سال است که قصد دارند بیش از ۶ ماه در انگلستان تحصیل کنند.

ویزای گردشگری یا بازدیدکننده انگلستان

ویزای گردشگری یا بازدیدکننده انگلستان

اگر شهروندان غیر از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا ((EEA، قصد ورود به بریتانیا را برای مدت ۶ ماه یا کمتر داشته باشند، باید دارای ویزای گردشگری توریستی یا بازدیدکننده باشند. ویزای توریستی انگلستان می‌تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود از جمله:

  •  بازدید از دوستان و خانواده
  •  اقامت در انگلستان به عنوان یک توریست
  • دسترسی به درمان خصوصی پزشکی

انواع دیگری از ویزاهای بازدید‌کننده نیز وجود دارند که ممکن است برای شما مناسب‌تر باشند. ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت، یک ویزای بازدید دانشجویی است که به افراد اجازه می‌دهد به طور موقت در کشور انگلیس تحصیل کنند. ویزای بازرگانی ویزیتور به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا به‌طور موقت برای انجام فعالیت‌های تجاری خود وارد بریتانیا شوند.

ویزای بازدید‌کننده برای یک دوره ۶ ماهه صادر می‌شود و قابل تمدید نیست. با این حال، بازدیدکنندگان می‌توانند برای سفر به انگلستان، درخواست ویزای طولانی‌مدت کنند. البته این مورد با هزینه اضافی در دسترس است و می‌تواند برای مدت 2 سال، 5 سال یا 10 سال تمدید شود.

ویزاهای خانوادگی

جدا بودن از خانواده، برای بسیاری می‌تواند دشوار باشد؛ اما خوشبختانه انواع مختلفی از ویزاهای انگلستان وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای اتحاد مجدد خانواده‌ها استفاده کرد. اگر یکی از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، می‌توانید واجد شرایط دریافت مجوز ویزای خانواده باشید:

  •  عضو خانواده/همسر شما شهروند بریتانیا باشد.
  •  عضو خانواده/همسر شما دارای اقامت در بریتانیا باشد.

ویزای وابسته به کودک به شما این امکان را می‌دهد که فرزندان خود را برای پیوستن به خود به بریتانیا بیاورید و ویزای وابسته بزرگسالان به شما این امکان را می‌دهد که یکی از بستگان بزرگسالی را که نیاز به مراقبت دارد با خود به انگلیس ببرید. همچنین اگر می‌خواهید به همسر خود در انگلستان بپیوندید، باید برای یکی از انواع ویزاهای همسر درخواست دهید؛ این ویزاها عبارتند از ویزای همسر برای کسانی که با یک شهروند بریتانیایی ازدواج کرده‌اند و ویزای نامزد برای کسانی که قصد ازدواج با یک شهروند انگلیسی را دارند.

مزایای دریافت ویز‌ای انگلیس از طریق تر‌کیه

یکی از سؤالاتی که اغلب از ما پرسیده می‌شود، این است که چرا بیشتر شهروندان ایرانی، کشور ترکیه را جهت دریافت ویزای انگلیس انتخاب می‌کنند؟ از دید ما 3 دلیل مهم در ارتباط با این موضوع وجود دارد:

  •  مورد اول اینکه شهروندان ایرانی بدون داشتن ویزا، می‌توانند به کشور ترکیه سفر کنند.
  •  مورد دوم اینکه متقاضیان مهاجرت به انگلیس از ترکیه با انجام کلیه مراحل انگشت‌نگاری و تحویل مدارک مورد نیاز مانند پاسپورت به سفارت انگلیس، می‌توانند به کنسولگری ایران در کشور ترکیه مراجعه کرده و برگه خروج از ترکیه را بدون ارائه پاسپورت دریافت کنند.
  •  در ارتباط با مورد سوم در ابتدای مقاله نیز اشاره کوتاهی داشتیم. فرایند دریافت نوبت ملاقات از سفارت انگلیس در ایران نسبت به کشور ترکیه بسیار طولانی‌تر است؛ بنابراین متقاضیان ایرانی ترجیح می‌دهند از طریق سفری کوتاه به ترکیه، مراحل اداری درخواست ویزای خود را طی کنند.

زمان صدور ویزای انگلیس از ترکیه

زمان صدور ویزای انگلیس از ترکیه

بازه زمانی صدور ویزای انگلیس از ترکیه با توجه به نوع ویزای درخواستی شما کاملاً متفاوت است.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که سفارت انگلیس، پاسپورت متقاضیان را تا زمان اعلام نتیجه، نزد خود نگهداری می‌کند. نتایج بررسی مدارک شما معمولاً از طریق ایمیل به اطلاع شما می‌رسند و بازه زمانی اعلام نتایج، بین ۵ روز تا ۳ هفته متغیر است. البته این بازه زمانی، بستگی به نوع خدماتی دارد که شما برای دریافت نتایج خود انتخاب کرده‌اید.

دو نوع خدمات در این حالت وجود دارند؛ خدمات استاندارد و خدمات ویژه که البته به متقاضیان ایرانی توصیه می‌شود برای کاهش میزان هزینه‌های خود از خدمات استاندارد استفاده کنند؛ زیرا خدمات ویژه برای متقاضیان ایرانی بسیار هزینه‌بر خواهد بود.

مراحل دریافت ویزای انگلیس از ترکیه

مراحل دریافت ویزای انگلیس جهت مهاجرت به انگلیس از ترکیه، شامل ۶ مرحله اصلی می‌شود که رعایت دقیق هریک از آن‌ها، احتمال دریافت موفقیت‌آمیز ویزای شما را چندین برابر می‌کند.

مرحله اول؛ آماده کردن مدارک مربوط به ویزا

هرچقدر مدارک ارائه‌شده توسط شما دقیق، کامل و معتبر باشند، احتمال تأیید شدن آن‌ها از سمت کارشناسان سفارت انگلیس بیشتر می‌شود. نکته مهمی که در ارائه کامل مدارک وجود دارد، این است که به کارشناسان نشان خواهد داد که آیا شما شرایط دریافت ویزای کشور انگلیس را دارید یا خیر؟
در این زمینه به شما متقاضی گرامی توصیه می‌شود پیش از انتخاب محل انگشت‌نگاری، جهت تکمیل دقیق مدارک با کارشناسان مؤسسه مهاجرتی درنا مشورت کنید.

مرحله دوم؛ ثبت‌نام در وب‌سایت سفارت و تکمیل فرم

با مراجعه به وب‌سایت رسمی سفارت انگلیس، شما می‌توانید زمان مراجعه به سفارت انگلیس را دریافت کنید. البته متقاضیان پیش از دریافت وقت، لازم است فرم درخواست ویزای انگلیس را تکمیل کنند و سپس برای تعیین وقت و محل انگشت‌نگاری اقدام کنند. فرم ثبت‌نام معمولاً شامل اطلاعاتی همچون آدرس محل کار، محل زندگی، میزان حقوق دریافتی، نوع مهارت، اهداف، دلایل سفر به انگلیس و بسیاری از موارد کلی و جزئی دیگر است.

مرحله سوم؛ تعیین وقت سفارت انگلیس

بعد از تکمیل فرم ثبت‌نام، شما می‌توانید جهت تعیین وقت سفارت اقدام کنید. برای تعیین وقت، متقاضیان می‌توانند یکی از دفاتر سفارت انگلیس (BLS) در شهر آنکارا یا استانبول را جهت مراحل انگشت‌نگاری انتخاب کنند.

مرحله چهارم؛ سفر به ترکیه و حضور در سفارت

پس از انجام مراحل بالا، حالا نوبت به سفر شما به کشور ترکیه رسیده است. در این مرحله، تنها لازم است شما در روز و ساعتی که از قبل توسط سفارت انگلیس برای شما مشخص شده است، به یکی از دفاتر (BLS) حضور به عمل آورید.

مرحله پنجم؛ جواب درخواست ویزا

با انجام مراحل انگشت‌نگاری در محل مورد نظرتان، می‌توانید به ایران برگشته و منتظر تأیید یا عدم تأیید ویزای خود باشید. بازه زمانی پاسخگویی به درخواست شما با توجه به نوع ویزای درخواستی‌تان، می‌تواند بین ۵ روز الی ۳ هفته متغیر باشد.

مرحله ششم؛ پیکاپ پاسپورت

پس از اینکه نتیجه درخواست شما با موفقیت مورد تأیید سفارت انگلیس قرار گرفت و از طریق ایمیل به دست شما رسید، شما متقاضی گرامی می‌توانید از طریق فرایند «پیکاپ» بدون سفر مجدد به کشور ترکیه، پاسپورت خود را از سفارت انگلیس دریافت کنید. همکاران ما در درنا مایگریشن در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسپورت متقاضیان را دریافت و از طریق پست تحویل خواهند داد.

راه‌های مهاجرت به انگلستان پیچیده است؛ بنابراین انجام فرآیند درخواست ویزا توسط خودتان، ممکن است دشوار باشد. اگر در مراحل درخواست خود دچار اشتباه شوید، سفارت انگلیس ممکن است آن را به سرعت رد کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود از یک وکیل حرفه‌ای در زمینه مهاجرت کمک بگیرید. پس از آن، تنها چیزی که بین شما و سفر رؤیایی شما به انگلیس وجود خواهد داشت، یک پرواز ۹ ساعته و البته یک ویزای معتبر است.

در این راهنمای مهاجرت به انگلیس از ترکیه، با ارائه دستورالعمل‌های گام‌به‌گام و نکات اضافی برای بهبود درخواست شما، سعی بر این بود که روند مهاجرت به انگلیس از ترکیه را برای شما آسان‌تر کنیم.

چنانچه در ارتباط با مطالب ارائه‌ شده در این مقاله پیشنهاد یا سؤالی دارید، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت یا بخش نظرات انتهای مقاله با ما در میان بگذارید. کارشناسان مؤسسه درنا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

[gravityform id=”4″ title=”false” description=”false”]

مطالب مرتبط

آزمون GRE

زمانی که سخن از مهاجرت به میان میاید، عده زیادی فکر می‌کنند مسیری پر پیچ...

آزمون PTE برای مهاجرت

مهاجرت یکی از اقدامات مهم و سرنوشت ساز برای هر فرد می‌باشد. اگر شما هم...

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

مهاجرت به کانادا یکی از اقداماتی است که باید برای انجام آن افراد به نکات...

همه چیز در مورد اقامت طلایی اسپانیا

زندگی در کشورهای اروپایی و بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار آن، رؤیای بسیاری از مردم جهان...

بدون نظر

نظر دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*